Scrum Master Yolculuğu Serisi – 2 Gerçek 1 Yalan Oyunu

Ekip çalışması, bir iş yerinin verimliliği ve uyumu için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, ekip üyeleri arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi, iş verimliliğini artırmak ve çalışma ortamını daha keyifli hale getirmek için önemlidir. “2 Gerçek 1 Yalan” oyunu, ekip üyelerinin birbirini daha iyi tanımasını sağlayan eğlenceli ve etkileşimli bir aktivitedir. Bu blog yazısında, “2 Gerçek 1 Yalan” oyununun nasıl oynandığını ve ekip içinde neden oynandığını anlatacağım.

Oyunun Nasıl Oynanır?

Hazırlık

  • Ekip üyeleri bir araya toplanır ve herkesin oyuna katılması sağlanır.
  • Herkes, kendisi hakkında iki doğru ve bir yalan bilgi düşünür. Bu bilgilerin ilginç ve diğerlerinin hemen tahmin edemeyeceği türden olmasına dikkat edilir.
  • Ben bilgileri mural, miro gibi platformlarda kartların üzerine yazarak ilerlemeyi seviyorum.

Paylaşım

  • İlk kişi sırasıyla kendisi hakkında iki doğru ve bir yalan bilgi paylaşır.
  • Diğer ekip üyeleri bu üç bilgi arasından hangisinin yalan olduğunu tahmin etmeye çalışır. Herkes kendi tahminini açıkladıktan sonra, konuşan kişi yalan olan bilgiyi açıklar.
  • Örnek olarak;
    • Kamp yapmayı çok severim
    • Korku fimlerine bayılırım
    • Almanca biliyorum

Devam

  • Tüm ekip üyeleri sırayla bilgilerini paylaşır ve diğerleri tahmin etmeye çalışır.
  • Bu süreç, herkes sırayla iki doğru ve bir yalan bilgiyi paylaşana kadar devam eder.

Bu Oyun Neden Oynanır?

1. Buz Kırıcı Etkisi

Yeni ekiplerin ilk tanışma süreçlerinde veya uzun zamandır birlikte çalışan ekiplerin yenilenmesi gereken dönemlerinde, bu oyun harika bir buz kırıcıdır. İnsanların rahatlamasına ve daha rahat bir ortamda sohbet etmelerine olanak tanır.

2. İletişimi Güçlendirir

Ekip üyeleri, birbirleri hakkında yeni ve ilginç bilgiler öğrenir. Bu, daha fazla sohbet konusu ve ortak ilgi alanları yaratır. İletişim kanallarını açarak ekip içi iletişimi güçlendirir.

3. Güven Oluşturur

Kişisel bilgiler paylaşmak ve bu bilgilerin doğruluğunu tahmin etmek, ekip üyeleri arasında güven oluşturur. Bu güven, iş birliğini ve ortak çalışma ruhunu destekler.

4. Eğlence ve Morali Artırır

Oyunun eğlenceli doğası, ekip üyelerinin birlikte gülmesini ve eğlenmesini sağlar. Bu, moral ve motivasyonu artırarak daha pozitif bir çalışma ortamı yaratır.

5. Eleştirel Düşünme ve Analiz Yeteneği

Ekip üyeleri, birbirlerinin söylediklerini dikkatle dinler ve doğruyu bulmak için ipuçlarını analiz eder. Bu, eleştirel düşünme ve analiz yeteneklerini geliştirir.

Sonuç

“2 Gerçek 1 Yalan” oyunu, Sprint Retrospective etkinliği öncesi ekip üyelerinin birbirini daha iyi tanımasını, iletişimin güçlenmesini ve iş birliğinin artmasını sağlayan basit ama etkili bir aktivitedir. Ekip içinde güven ve samimiyet oluşturmak, moral ve motivasyonu artırmak için harika bir yöntemdir. Bu oyunu düzenli olarak oynamak, ekip üyelerinin birbirlerine olan bağlılıklarını ve iş ortamındaki uyumu artıracaktır. Ekip çalışmasını destekleyen bu tür eğlenceli aktiviteler, iş yerindeki genel verimliliği ve çalışan memnuniyetini artırmada önemli bir rol oynar.